Einstein perduto - Nova (Urania)

Einstein perduto - Nova (Urania)

by Samuel R. Delany
Einstein perduto - Nova (Urania)

Einstein perduto - Nova (Urania)

by Samuel R. Delany

eBook

$5.99 

Available on Compatible NOOK devices, the free NOOK App and in My Digital Library.
WANT A NOOK?  Explore Now

Related collections and offers


Overview

EINSTEIN PERDUTO Abbandonato dagli uomini in fuga attraverso una falla nello spaziotempo, il mondo del futuro verrà colonizzato da una nuova popolazione, proteiforme e intelligentissima, in cerca di risposte tra le rovine delle antiche città e dei complessi macchinari elettronici ancora funzionanti...

NOVA Assetato di vendetta, il comandante Lorq Von Ray vuole entrare in una stella nell'attimo stesso in cui esplode e diventa una nova. Ma la trama di questa grande storia, che rimane tra i classici moderni della sf americana, è molto più ricca e comprende la ricerca del prezioso Illyrium, la fine di un sistema solare e la terrificante visione della Terra nell'anno 3100.

Product Details

ISBN-13: 9788852083181
Publisher: MONDADORI
Publication date: 11/01/2017
Sold by: ARNOLDO MONDADORI - EBKS
Format: eBook
File size: 554 KB
Language: Italian

About the Author

Samuel Ray Delany, Jr. — known as Chip Delany to his friends — is an American author, professor, and literary critic. His work embraces fiction (especially science fiction), memoir, criticism, and essays on sexuality and society. His most popular books include Babel-17, The Einstein Intersection, Nova, Dhalgren, Hogg, and the Return to Nevèrÿon series. Delany was a professor of English and Creative Writing at Temple University in Philadelphia.

From the B&N Reads Blog

Customer Reviews